تاثیر کفش طبی در درمان درد زانو و آرتروز چیست؟

در هر قدمی که برمی‌دارید زانوهایتان وزن شما را تحمل می‌کنند. آیا می‌دانید کفش‌هایی که می‌پوشید می‌تواند باعث ایجاد تفاوت بین لذت بردن از راه رفتن و راه رفتن با درد ‌شود؟

کفش‌های طبی با پشتیبانی خوب زانو را در یک راستا قرار می‌دهد و دلایل احتمالی درد را کاهش می‌دهد. پشتیبانی مناسب از قوس می‌تواند پاها را از چرخش به سمت داخل یا فشار خارج کند. استفاده از ضربه‌گیر در کفش همچنین می‌تواند شوکی را که می‌تواند در هر مرحله رخ دهد کاهش دهد. نزدیک‌تر بودن به زمین برای عضلات ران بهتر است، زیرا نیاز به کار سخت کمتری دارد.

تاثیر کفش طبی در درمان درد زانو

مشکلاتی که از کفش‌های اشتباه ناشی می‌شود


کفش‌هایی که مناسب نباشند، پشتیبانی ضعیفی داشته باشند یا پاهایتان را به شکلی غیر طبیعی فشار دهند، فقط باعث مشکلات پا و درد پا نمی‌شوند. با گذشت زمان، آن‌ها می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی در سراسر بدن، از جمله مچ پا، زانو، پهلو و کمر شوند.

به عنوان مثال، یک کفش نامناسب همچنین می‌تواند باعث شود که پاهای شما به طور غیر طبیعی به داخل یا خارج بچرخد، باعث ایجاد کمر درد و افزایش استرس در زانوها و لگن شود.

یک مطالعه نشان داد افرادی که مرتباً کفش پاشنه بلند می‌پوشند در واقع بیشتر در معرض آرتروز در زانوی خود قرار دارند و همچنین احتمال بروز درد کمر و پا در زندگی بیشتر است. علاوه بر این، پاشنه پا باعث می‌شود عضلات ساق پا ضعیف شود، در هنگام راه رفتن بی ثباتی ایجاد می‌کند و به بدن فشار می آورد. اگر قبلاً از آرتروز رنج می‌برید، کفش‌های نامناسب می‌توانند درد شما را بسیار بدتر کنند.

با این حال، کفش مناسب می‌تواند وضعیت شما را تا حد زیادی بهبود بخشد، درد شما را کاهش دهد و در هنگام راه رفتن و ایستادن ثبات بیشتری داشته باشد.

چه کفش‌هایی باعث زانودرد می‌شوند؟


انواع مختلف کفش می‌تواند مشکلات مختلفی را برای زانو و پا ایجاد کند. وقتی نوبت به انتخاب کفش مناسب می‌رسد، یادآوری این نکته مهم است که هیچ کس از کفش‌های تجاری برای همه مناسب نیست. آنچه برای یک شخص راحت است ممکن است برای شخص دیگری کاملاً اشتباه باشد. ویژگی‌های کفش‌های مورد نیاز شما مانند بالشتک و ساپورت بسته به خصوصیات پاها در افراد مختلف متفاوت است. طراحی کفش بر احساس کفش روی پای شما و ایجاد نقاط فشار که می‌تواند بر راه رفتن شما تأثیر بگذارد و باعث درد زانو شود، تأثیر می‌گذارد. اگر کفش‌های زیر را می‌پوشید و درد زانو دارید، تصور کنید تصادفی نیست.

کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند

زنان، به ویژه افراد حرفه‌ای، معمولاً احساس می‌کنند که باید پاشنه بلند بپوشند تا از لباس و مد خوبی برخوردار شوند. با این حال، کفش‌های پاشنه بلند باعث می‌شوند شما به روشی غیرطبیعی راه بروید، در حالی که وزن شما به سمت استخوان‌های انگشت شما رانده می‌شود. کفش‌های سیلیتوس آن را به حد شدیدتری می‌رساند، حتی بیشتر وزن شما را به جلو منتقل می‌کند و ثبات کمی در پشت ایجاد می‌کند، و باعث می‌شود که مچ پا رگ به رگ شود. در موارد شدید، فشار زیاد بر روی قسمت جلوی پا حتی می‌تواند باعث شکستگی خطوط مو در استخوان‌های شما شود.

اگر شما نیاز به پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند بالاتر از دو اینچ دارید، به دنبال یک کفش کف‌دار، یک قسمت انگشت جادار و یک قوس پای مناسب باشید. این ویژگی‌ها می‌تواند به توزیع بهتر وزن کمک کند. کفش پاشنه پایین همچنین می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند، اما به میزان کمتری. به دنبال جعبه‌های پهن پا، کف لاستیکی و پاشنه مناسب در کفش باشید. آن‌ها پشتیبانی و ثبات بیشتری نسبت به پاشنه باریک‌تری دارند.

کفش‌های صاف باله‌ای

وقتی کفش‌هایی مانند این‌ها هیچ پایه قوسی ندارند – و معمولاً هم ندارند – فشار زیادی به زانوها، باسن و پشت شما وارد می‌کنند. وقتی خیلی روی پایتان هستید این اتفاق می‌افتد ورم کف پا یک بیماری شایع است که هنگامی اتفاق می‌افتد که بافت فیبری که در پایین پای شما بین پاشنه پا و انگشتان شما قرار دارد از التهاب زیاد ملتهب شود.

این امر باعث درد شدید در پاشنه پا می‌شود، به خصوص هنگامی که بعد از اولین بار از تخت بلند شدن روی پاهایتان وزن می‌گیرید یا پس از مدت طولانی نشستن از جای خود بلند می‌شوید. در موارد شدید، فاشیا می‌تواند در واقع پاره شود.

صندل و کفش پشت باز

در مورد صندل‌ها، اگر با درد زانو مشکلی دارد، به دنبال صندل‌هایی با پشتیبانی مناسب باشید. بندهای کفش پا را در جای خود نگه داشته و باعث ایجاد ثبات و تناسب بهتر می‌شوند. بندهای عقب مانع از گرفتن انگشتان لبه کفش می‌شود. مسدود شده با پشت باز می‌تواند برای زانوها مضر باشد و سایر مشکلات پا را ایجاد کند زیرا برای ماندن در کفش نیاز به گرفتن انگشتان وجود دارد. برای پشتیبانی بیشتر به دنبال کفش‌های بند دار با پشت بسته باشید.

کفش نوک تیز

این مشکل فقط به کفش‌های زنانه محدود نمی‌شود – در بسیاری از کفش‌های مردانه کفش‌های بسیار نوک تیز نیز وجود دارد که با شکل طبیعی پا مطابقت ندارد. فشردن انگشتان پا در یک کفش نوک تیز می‌تواند استخوان‌های شما را تغییر شکل دهد و باعث ایجاد انگشتان نخی و چکشی شکل شود.

انگشت چکشی زمانی اتفاق می‌افتد که انگشتی که به یک کفش خیلی محکم فشار داده شده است شروع به خم شدن به روشی غیر عادی می‌کند و می‌تواند تا جایی سخت شود که برای اصلاح آن نیاز به جراحی باشد. بانیون یک برجستگی استخوانی است که در کنار پا در پایه انگشت شست ایجاد می‌شود. در حالی که تمایل به ابتلا به بانیون ارثی است، کفشی نوک تیز که به طور مداوم به این ناحیه فشار وارد می‌کند، می‌تواند کفش را تحریک کند. افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید به ویژه در معرض خطر ابتلا به بانیون هستند.

کفش‌های مناسب برای درمان زانودرد


کفش ورزشی

کفش ورزشی

کفش‌های ورزشی اغلب دارای زیره و پاشنه ضربه گیر هستند تا به کنترل بیش از حد فشار و سایر حرکاتی که برای زانو مضر است کمک کنند. اگر فشار بیش از حد زیادی به پاهای شما وارد می‌شود، ممکن است یک کفش ورزشی پایدار بهترین گزینه باشد زیرا آن‌ها می‌توانند فشار اضافی را از پا خارج کنند.

چکمه

چکمه‌ها می‌توانند گزینه خوبی باشند زیرا غالباً به ثبات مچ پا و پا کمک می‌کنند و آن‌ها را در یک راستا نگه می‌دارند. چکمه‌های پاشنه بلند می‌توانند همان مشکلات دیگر کفش‌های پاشنه بلند را ایجاد کنند، بنابراین گزینه مناسبی برای افرادی که زانو درد دارند نمی‌باشند.

ویژگی‌های کفش طبی خوب


ویژگی‌های کفش طبی خوب

کلید پیشگیری از درد زانو جستجوی کفش‌های طبی با:

  • ضربه گیری برای جذب مقداری شوک ناشی از برخورد به زمین، جلوگیری از ضربه به زانوها
  • کف مناسب و کف میانی محکم برای جلوگیری از خارش پا و باعث چرخش راحت زانو می‌شود.
  • پاشنه‌های نه چندان بلند را برای کاهش نیرویی که پاشنه بلند و سایر کفش‌های پاشنه بلند روی مچ پا قرار می‌دهد، کاهش دهید.

نحوه انتخاب کفش طبی مناسب برای زانودرد


انتخاب کفش طبی مناسب برای زانودرد

اول، تصور نکنید که کفش مناسب شما باید زشت بوده و شیک نباشد. اکثر متخصصان می‌گویند شما می‌توانید یک کفش خوش ساخت با پاشنه دو اینچ یا کمتر بدون مشکل قابل توجهی بپوشید. طراحان کفش نیز بسیار هوشمند هستند، صندل‌هایی با پشتیبانی خوب از قوس پا، و همچنین “پمپ‌های عملکرد” ​​که کفش‌های مجلسی با ساختار کفش ورزشی هستند، ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، لوازم داخلی کفش‌ها می‌توانند عدم پشتیبانی از قوس در بسیاری از انواع کفش‌ها را جبران کنند.

قبل از خرید کفش، اطمینان حاصل کنید که ابزار داخلی مناسب برای کفش خود تهیه کنید. ارتفاع شیب، عرض پا، نحوه راه رفتن و ایستادن، وزن و شغل شما در رسیدن به بهترین تناسب نقش دارند. مطالعات نشان می‌دهد که بیشتر افراد تمایل به پوشیدن کفش‌هایی دارند که برای آن‌ها خیلی کوچک است، بنابراین تهیه یک کفش مناسب در یک فروشگاه کفش مناسب برای تهیه بهترین کفش‌های مناسب توصیه می‌شود.

پا در طول روز متورم می‌شود، بنابراین خرید کفش بهتر است بعد از ظهر انجام شود، زمانی که پاهای شما بزرگترین حالت ممکن را دارند. پاهای خود را در حالت ایستاده اندازه بگیرید. در بیشتر افراد، یک پا بزرگتر از پای دیگر است، بنابراین اندازه کفشی را بخرید که پای بزرگتر را در خود جای دهد.

هر دو کفش را از همان نوع جوراب که قصد دارید بعد از خرید با کفش بپوشید استفاده کنید. اگر از ارتزهای تجویزی استفاده می‌کنید، مطمئن باشید که آنها را با خود آورده‌اید.

در فروشگاه خوب قدم بزنید. اطمینان حاصل کنید که کفش به خوبی در کناره‌ها، جلو، عقب و بالا قرار گرفته و در جعبه انگشتان قابلیت تکان خوردن را دارند. شما کفش‌هایی می‌خواهید که بدون نیاز به دریده شدن، فوراً احساس راحتی کنند.

اگر قبلاً درد پا و مچ پا را تجربه کرده‌اید، می‌خواهید ابتدا توسط یک متخصص معاینه شوید تا اطمینان حاصل کنید که مشکلات شما به درمان خاصی احتیاج ندارند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonتماس